Sanna Rasku

Sanna Rasku

Versoilevan uusi ilme

Kulta tuo ripauksen luksusta maanläheiseen sisältöön.

Versoilevan ilme on ollut uudistuksen alla kesän aikana. Vihdoin se on valmis. Uuteen ilmeeseen on haluttu tuoda keveyttä ja ripaus naisellisuutta ja luksusta.

Brändi-ilme

Brändi-ilme, yrityksen visuaalinen tyyli – tai miten sitä haluaakaan kutsua – on osa visuaalista markkinointia. Jokaisella yrityksellä (isolla ja pienellä), yhdistyksillä, seuroilla, blogeilla jne on oma brändi-ilmeensä. Mitä yhtenäisempi ja kuvaavampi brändin visuaalinen linja on, sitä parempi. Silloin kokonaisuus on eheä, persoonallinen ja jää helpommin ihmisten mieleen. Muun muassa värit ja niiden sävyt, kuviot, piirrokset, valokuvat, logo, fontit, nettisivut, käyntikortit, vaatteet ja printit vaikuttavat ilmeeseen, ja siten brändin tunnistettavuuteen.

Versoilevan brändi-ilme
Versoilevan brand board.

Versoilevan ilme

Jokaisen brändin ilmeen tekeminen, muuttaminen tai muokkaaminen on aina pitkähkö prosessi. Aluksi mietitään mikä oikein halutaan, mitä halutaan ilmeen kertovan ja kuvastavan. Ja tietenkin etsitään inspiraatiota erinäisistä paikoista. Versoileva alkaa olla vuoden ikäinen, ja halusimme tehdä juuri nyt pieniä muutoksia. Sivuston käytettävyys on edelleen sama tuttu. Siihen on tehty vain pieniä lisäyksiä, mm. reseptit löytyvät nyt helpommin.

Päähuomio oli nyt siis brändi-ilmeessä. Versoileva on nykyaikainen puutarhamedia, joka on monikanavainen. Versoileva seuraa aikaa ja trendejä, se on ketterä ja idearikas. Taustalla on neljä naista, joten uuteen ilmeeseen on tuotu nyt ripaus keveyttä, naisellisuutta ja lämpöä, vaikka sivuston sisältö on hyvin maanläheistä.

Ylläolevassa brand boardissa on koostettuna Versoilevan värit, fontti- ja kuvamaailma sekä ilmettä personoivat elementit. Vihreän eri sävyt ovat luonnollinen valinta puutarha-alan brändissä, mutta yllättävät blush ja kulta tuovat siihen hieman jännitettä ja moderniutta – sitä tärkeää tätä päivää.

Toivottavasti viihdyt Versoilevan parissa edelleen!

Versoilevan ilmeen on toteuttanut Jouko Luhola Luhola Graafiumista ja mukana on häärinyt Sanna Rasku.

Kommentoi

Kirjoittaja:

Saatat olla kiinnostunut myös seuraavista:

Jaa tämä artikkeli:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email